Comparar cartells publicitaris

Per fer aquesta comparació havíem de tindre en compte el següent:

– Atributs gràfics (composició, tipus de tipografia, jerarquització..)
– Atributs de significació (el que es vol transmetre, quina impressió ofereix, quina intenció hi ha, que pot significar…)
– En què rau l’èxit de la campanya
– Comparar els dos cartells i dir quin us sembla més apropiat

ANÀLISI DE CARTELLS PUBLICITARIS
Per a començar, s’ha de tenir en compte que el llenguatge escrit és un gran pilar a l’hora de treure a la llum un anunci publicitari. En molts dels cartells que hi veiem dia a dia, posseïxen una frase o un eslògan que els caracteritza per tal de memoritzar-lo. El fi d’això és que cridi l’atenció a un públic en concret per a què compri aquest producte i aquest, guanyi ganàncies.
Personalment, procediré a analitzar dos cartells de la mateixa empresa, Coca-Cola, un actual i l’altre del 1889. Veurem els canvis que ha patit la marca i l’eslògan, i es veurà la modernització de la marca.

1889125722_subitem_full

Un dels primers cartells publicitaris de l’empresa. Aquest s’hi representa com una espècie de targeta, vores arrodonits, on s’hi veu clarament una dona d’estil clàssic on al costat té com una espècie de taulell amb el logo propi de la marca i diversos objectes representats per la marca, on es veu la marca i l’eslògan de l’època; ”Delicious Refreshing”, amb una tipografia més bé allargada, estètica i colors vistosos. Al darrere, un biombo ple de flors i ornamentacions per tota la sala. En general, un anunci trist, sense imaginació, però adequat per l’època.
Pel que fa a el significat, segurament es tracta d’una dona que representa aquesta marca amb la intenció de fer-la coneguda i composicions florals i carregades per tal de fer-la vistosa, a finals de 1800, n’estic segura que aquesta marca va començar a guanyar èxit i tenir un coneixement viral a través de la seva popularització arreu del món.

coke-taste-the-feeling-1.jpg2016
Recentment, un dels últims anuncis presentats per Coca-Cola, 2016. Guanya la simplicitat del cartell i s’hi representa la boca d’una noia, aparentment atractiva on s’hi veu l’ampolla sostinguda als llavis. Una tipografia simple, destacada per les lletres rectes, sense curvatures i l’eslògan aquest cop es fa dir; ”Taste the feeling”, a un marge esquerre, a sota del logo, per llegar-ho immediatament i sense complicacions, com podria ser amb l’altre cartell, de finals del 1800.
S’hi veuen colors lilosos, vermellosos i ataronjats, per tal de donar una imatge suau i una cara llisa i neta, els llavis conjunten amb l’esfera de la marca i s’hi dóna una sensació d’equilibri.
En resumits comptes, es pot veure una sencera modernització referent al altre anunci i aquest. La simplicitat és una de les idees clares per mantenir al públic actual. Sens dubte aquesta marca és líder en begudes refrescants i mai deixarà d’estar a l’última ens els seus anuncis publicitaris, ja que segurament té contractats als millors dissenyadors gràfics que hi han actualment.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s